Blog

Πώς να προφυλαχτείτε από το έλκος – Πρόγνωση

Γράφει η

Το έλκος γενικά θεωρείται καλοήθης πάθηση με ευνοϊκή εξέλιξη στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Η θνησιμότητα από έλκος είναι πολύ μικρή και οφείλεται κυρίως στις επιπλοκές.

Για την πρόληψη του πεπτικού και του δωδεκαδακτυλικού έλκους πρέπει να αποφεύγονται οι αιτίες που ενοχοποιούνται για την πρόκληση της νόσου.

Το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού θεωρείται υπεύθυνο για την πρόκληση των περισσότερων περιστατικών του έλκους. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι το μικρόβιο μεταδίδεται δια μέσου του νερού, του φαγητού και του σάλιου. Είναι σημαντικό να πλένετε τα χέρια σας μετά την τουαλέτα και πριν το φαγητό. Να αποφύγετε την κατανάλωση πρόχειρου φαγητού.

Φροντίστε να τρώτε μη ερεθιστικές τροφές.

Να τρώτε αρκετά φρούτα και λαχανικά σε τακτά διαστήματα (πορτοκάλι, τα σταφύλια κ.λπ.).

Μικρά και συχνά γεύματα, βοηθούν στην πρόληψή του.

Γάλα: Η σύσταση για τη χρήση του γάλακτος στο καθημερινό διαιτολόγιο στηρίζεται στην άποψη ότι το γάλα έχει ικανότητες εξουδετερώσεως του υδροχλωρικού οξέος. Θα πρέπει πάντως να τονίζεται στους ασθενείς ότι το γάλα δεν είναι αντιόξινο και ότι δεν αποτελεί ειδική θεραπεία για το έλκος. 

Αλάτι: Έχει βρεθεί ότι το αλάτι προκαλεί γαστρίτιδα σε πειραματόζωα και πολλές επιδημιολογικές μελέτες υποδεικνύουν τη βλαπτική επίδραση της υπερκαταναλώσεως άλατος στο γαστρικό βλεννογόνο.

Λιπαρά οξέα τροφής. Φαίνεται ότι το είδος των λιπαρών οξέων της τροφής ασκεί κάποια επίδραση στην εμφάνιση του πεπτικού έλκους. Τρώτε τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες που βοηθούν στην πρόληψη του γαστρικού έλκους και βελτιώνουν την κινητικότητα του εντέρου.

Μην διακόπτετε την αγωγή σας έστω και αν έχουν μειωθεί τα συμπτώματα.

Διακόψτε το κάπνισμα.

Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση του αλκοόλ.

Αποφύγετε το στρες. 

Πηγή: https://goo.gl/fEvRTc

Το καλάθι είναι άδειο