Blog

Τι προσφέρει μια κούπα φρούτων και μια λαχανικών στον οργανισμό μας;

Γράφει η
Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών έχει πολλά πλεονεκτήματα: μειώνει την πίεση του αίματος, προστατεύει τον οργανισμό από καρδιαγγειακά επεισόδια, εγκεφαλικά και κάποια είδη καρκίνου και κάνει καλό στο ζάχαρο. Δυστυχώς όμως, οι περισσότεροι ενήλικες δεν καταναλώνουμε θρεπτικά συστατικά για την καλή κατάσταση του οργανισμού μας. Γι’ αυτό, πρέπει να βρούμε τρόπους να τα εισάγουμε στη διατροφή μας.
Μία εύκολη λύση είναι να προσθέσουμε ένα φρούτο ή ένα λαχανικό σε κάθε γεύμα. Αν κάποιος δεν τρώει τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά, για παράδειγμα του αρέσουν μόνο ένα – δύο, τότε πρέπει να τα τρώει καθημερινά. Μετά από λίγο καιρό καλό θα ήταν να προσθέσει ένα νέο φρούτο ή λαχανικό στη διατροφή του. Ο γενικός κανόνας ορίζει ότι είναι προτιμότερο να τρώμε έστω το ίδιο φρούτο ή λαχανικό ημερησίως από το να μην τρώμε κανένα!
 
Η προτεινόμενη ποσότητα φρούτων και λαχανικών διαφέρει ανάλογα με την ηλικία και το φύλο. Η ημερήσια προτεινόμενη ποσότητα είναι:
 
  • Γυναίκες ηλικίας 19 – 50 ετών = 2.5 κούπες λαχανικά
  • Γυναίκες ηλικίας 19 – 30 ετών = 2 κούπες φρούτα
  • Γυναίκες ηλικίας 30 ετών και πάνω = 1.5 κούπες φρούτα
  • Άνδρες ηλικίας 19 – 50 ετών = 3 κούπες λαχανικά
  • Άνδρες όλων των ηλικιών = 2 κούπες φρούτα
Άνδρες και γυναίκες που είναι πολύ δραστήριοι (π.χ. γυμνάζονται καθημερινά, κινούνται συνεχώς) μπορούν να καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες από τις προτεινόμενες. Μια κούπα ωμά ή μαγειρεμένα λαχανικά, μια κούπα χυμός λαχανικών ή δύο κούπες ωμά φυλλώδη λαχανικά αντιστοιχούν στην προτεινόμενη ποσότητα μιας κούπας λαχανικών. Αντίστοιχα, μία κούπα φρούτα, μία κούπα φρέσκος χυμός φρούτων ή ½ κούπα αποξηραμένα φρούτα αντιστοιχούν σε μια κούπα προτεινόμενης ποσότητας φρούτων.
 

Δείτε επίσης

Το καλάθι είναι άδειο